Az Együtt aktivistái forgalomszámlálást végeztek a 2015. január 09-én, múlt pénteken, a reggeli csúcsforgalomban, a Füredi út - Nádor u. sarkán negyed és háromnegyed nyolc között.
A forgalomszámlálás az alábbi eredményeket hozta: ( 2015. 01. 09. 07:15-07:45, Füredi út – Nádor utca sarok )
Kaposfüred irányából a belváros felé: *
Gépjármű forgalom: (személygépjárművek, autóbuszok, tehergépjárművek összesen): 516 db
Gyalogos forgalom: / bal oldali járda – Margit templommal ellentétes oldalon /: 51 fő
A belváros irányából Kaposfüred felé:*
Gépjármű forgalom: (személygépjárművek, autóbuszok, tehergépjárművek összesen): 472 db
Gyalogos forgalom: /jobb oldali járda - Margit templommal azonos oldalon /: 98 fő
*( A forgalomszámlálást a fenti időszakban a Füredi út két ellentétes oldalán állva 1-1 fő végezte, manuális adatrögzítéssel. )
(Emlékeztetőül: 2013. 04. 19-én aktivistáink a Táncsics M.u., 67-es út, (Zselici út) kereszteződésében végeztek forgalomszámlálást, ott 331 db járművet számoltunk 17:15-17:35-ig, ebben a kereszteződésben már létesült forgalomirányító jelzőlámpa.)
A forgalomszámlálás adatai egyértelműen arra utalnak, hogy a kaposvári elkerülőn bevezetett útdíj nemcsak a 610-es út forgalmát, hanem a 67-es út városi szakaszának a forgalmát is megnövelte, növelve ezzel az említett két kereszteződésben a balesetveszélyt. A környéken olyan intézmények találhatóak (nagyforgalmú buszmegállók, posta, iskola, üzletek), amelyek jelentős gyalogosforgalmat bonyolítanak le és amelyeket az említett kereszteződéseken átvágva kell a gyalogosoknak elérni. A 2013-ban már említett hiányosságok változatlanul fennállnak, így a gyalogátkelőn történő biztonságos átkelés a Nádor utca felől az út szélén álló műtárgyak: közvilágítási lámpa stb., azaz a csökkentett beláthatóság miatt nehezen biztosítható, továbbá Nádor utcai kereszteződés előtt (Margit templom) jelzőlámpás csomópont található, így a Füredi út- Nádor utca, illetve a Füredi út - Vörösmarty u. kereszteződésében a jelzőlámpa hiánya miatt a gépjárművek nem eléggé érzékelik a közelben lévő gyalogátkelőhelyet.
Ezen a szakaszon 2014-ben is több közlekedési baleset történt és ezek közül is több a reggeli csúcsforgalomban. A jelzőlámpás kereszteződés kiépítését alátámasztja az a sajtóban nemrégiben megjelent 2014. évi baleseti statisztika, mely szerint a kaposvári utak közül a legtöbb baleset a 67-es út kaposvári átvezető szakaszán történt, illetve az a körülmény, hogy a gépjárművezetők nem ügyelnek eléggé a párhuzamos közlekedés szabályainak a betartására, ezzel a gyalogosok számára további baleseti veszélyhelyzetet teremtenek.
Az Együtt kaposvári szervezetének aktivistái 2015. 01. 14-én kezdik az aláírásgyűjtést és legalább januárban több helyszínen folytatják. Aktivistáinkat megbízólevéllel látjuk el, aláírásgyűjtés kizárólag ennek birtokában végezhető.
|